h.ear™

Vi lar lyttere finne sin egen stil
i nye klassikere

Hva slags hodetelefoner ville tilfredsstille individualister som setter stil i høysetet? Vi mener at det enkle svaret er å holde fokus på lydkvalitet. Konklusjonen er stilige hodetelefoner med høy oppløsning.

Lytt i din egen signaturstil

Det skal være enkelt å velge hodetelefoner med stil for dem som har en klar følelse av hvem de er og hva de liker. Vi designet denne serien med tanke på å forenkle dette valget, og vi har benyttet oss av lydekspertisen vår i utviklingen av hodetelefonene.

Nytt og uunnværlig utstyr, inspirert av enkelhet

Vi så for oss utstyr som enkelt blir en del av det du har på deg i det daglige – uansett hva slags mote du liker. For det første ville vi unngå de ekstra elementene som noen liker og andre misliker, avhengig av den estetiske sansen deres. Det vi sto igjen med, er det som virkelig teller når det gjelder lytteopplevelse. Denne måten å tenke på førte til ideen om én form, én farge. Alle elementene, færrest mulig, synes å smelte sammen i én form i én farge som enkelt blir del av din personlige stil.

Stil og lyd
som er bare din

Takuma, sjefsdesigner

Det er enklere å finne lydprodukter som passer stilen din, når hver del er diskret og passer inn i en harmonisk helhet. For å kunne gi et bredere publikum en kombinasjon av enestående lytting og stil har vi komprimert, kondensert og kun bevart det viktigste i søken etter en minimalistisk og ikonisk design med rene detaljer. Utformingen vi utarbeidet, kunne ikke vært enklere. Vi har aldri skapt noe lignende, og designen passer til alles livsstil.

h.ear on

En naturlig tilnærming til bedre lydgjengivelse og komfort

Lydgjengivelse og komfort er de viktigste kvalitetene ved hodetelefoner. Vi ville heve ytelsen til disse viktige kriteriene, og vi tok utgangspunkt i ekstrem minimalisme. Utformingen av huset til hodetelefonene påvirker lydkvaliteten, og formen på øreputene sikrer bedre passform. Ytelsen er den samme, men vi har kondensert omkretsen på huset og de ovale øreputene. I motsetning til de fleste hodetelefoner er armene tett integrert i huset, og hodetelefonene danner én sammenhengende masse fra hodebåndet til øreputene. Armene ligger så tett som mulig mot hodebunnen og gjør at hodetelefonene passer bedre og ser mer kompakte ut. Stilistisk sett fører disse detaljene i designen til at hodetelefonene er svært allsidige.

Huset har ikke engang logoen til Sony. Enestående enkelhet. Den grundige konstruksjonen sørger for å skjule alle skruer. Hodetelefonene kan legges sammen slik at de blir kompakte nok til at du kan ha dem med i bagen. Hengselen er i metall og er svært solid. Ut ifra detaljene kan du se at dette er hodetelefoner du kan stole på.

h.ear in

Uthever det viktigste med et minimum av linjer

For hodetelefonene med ørepropper etterstrebet vi suveren lydkvalitet i en størrelse og form som hviler diskret i øret. Driveren er i en kompakt størrelse på 9 mm. Avstanden mellom driveren og lydrøret i et avlukke med strømlinjeformede konturer sørger for høyoppløselig ytelse. Her tar elementene som er uunnværlig for høy lydkvalitet, en enkel form. På utsiden er utseendet like elegant – øreproppene har rett og slett en enkel og ren overflate.

Nye klassikere,
en symfoni av design
og teknologi

Yashiro, sjefsdesigner

Vi hadde en ganske radikal tilnærming da vi bestemte at armene skulle ligge nesten flatt fra øreklokkene og opp til tinningene dine. Dette var inspirert av vår søken etter et utseende som tok én form, men det ble mye prøving og feiling og mange diskusjoner med ingeniørene våre før vi fant den riktige passformen. Dette samarbeidet konkluderte til slutt i både form og funksjon, og hodetelefonene har fått utseendet til nye klassikere.

Mange deler – én farge

Kresen design strekker seg også til fargevalg. Alle alternativene er monokrome, slik at du enkelt kan velge den som passer deg og stilen din best. Alt fra hodetelefonene til ledningen – alle alternativene bringer sammen en rekke ulike materialer og ender opp i samme farge. Ta for eksempel huset som er laget i aluminium for å gi deg overlegen lydkvalitet. Vi oppnår den nøyaktige fargetonen og glansen ved hjelp av eloksering, etterfulgt av nøyaktig tidsbestemt fargesetting og kjemisk polering.
Hodebåndet er laget i plast for at det skal være lett, men for å få samme farge trenger det tre strøk – ett med metallisk sølv, ett i grunnfargen og et siste for matt overflate. Selv om hver del er konstruert på forskjellige måter, er fargetonen og glansen finjustert til å stemme overens. Til og med Sony-logoen har samme farge, noe som gir et delikat helhetsinntrykk.

Fargevalg for et helt spekter av stiler

Fargene er fasjonable, men det som er enda viktigere, er at du garantert finner en farge som uttrykker stilen din. Dette er moderne farger på to måter. Det første gjelder metningen. De duse tonene vi har valgt, er kanskje ikke vanlig i hodetelefoner, men de er absolutt på moten. For det andre er dette tertiære farger som gir et spesielt fargespill. Noen vil kanskje kalle ett alternativ for blå mens andre ser fargen som grønn. Ut ifra dette har vi utviklet fem friske farger som appellerer til folk.
Hver farge ble omhyggelig valgt med mange personlige stiler i tankene. Sinoberrød og limegul er karakteristiske farger i moteverdenen. Viridianblå og bordeauxrosa har en uformell eleganse. For et mer allsidig alternativ har vi klassisk kullsort. Vi vurderte hvilken rolle hver farge oppfyller, samt balansen av denne paletten som helhet. Walkman®-spillere er nå tilgjengelig i de samme fargene, slik at du kan lytte i visuell harmoni.

Vi gjør det som trengs for å få
flotte farger
på alle produkter

Aoyagi, designer

For å kunne tilby fire modeller av hodetelefoner og WALKMAN®-spillere i samme farge måtte vi sørge for at omtrent 30 ulike deler og materialer fikk samme fargenyanse. Hvis du ganger dette med de fem fargealternativene, stiger antallet til nesten 150. Det krevde mye arbeid for å få samme fargenyanse på alle delene, spesielt fordi forskjellige fabrikker var involvert. Den kompromissløse holdningen til disse produktene taler til syvende og sist for seg selv gjennom elegansen og de stemningsfulle fargene. Spesifikasjoner og funksjoner vil alltid være viktig, men hvorfor ikke velge lydprodukter slik du kanskje velger klær – fordi du liker fargen.

Kommunikasjon som er trofast
mot designvisjonen

Uttrykksfulle produktbilder fyller sidene til de interne visualiseringsbøkene våre. Disse bøkene sikrer at det designerne våre ser for seg, også kommer til uttrykk gjennom et mangfold av kommunikasjonsmetoder. Bøkene sørger for at alle er på samme side, så å si. De er viktig som en felles oversikt over ting vi kan føle, men ikke tallfeste.

Virkningen av disse stemningsfulle fargene er klart i det øyeblikket du åpner esken. Emballasjen er en del av den samlede opplevelsen av produktene, og den innerste boksen er i samme farge som hodetelefonene.

Utseendet og følelsen er konsekvent uansett hvilken modell du velger, fordi vi har en betydelig mengde produkter i samme design. Navnet h.ear, i stedet for de vanlige modellnumrene, gjør det også tydelig at vi har tatt hensyn til kommunikasjonsdesign.

Levende markedsføring
som fremhever
individualitet

Kitahara, sjefsdesigner

Det som skiller h.ear-serien fra de fleste andre hodetelefoner fra Sony, er den tankevekkende utformingen. Lydkvaliteten er bare begynnelsen. Vi verdsetter også det å lytte i stil. Derfor legger vi vekt på mote og individualitet, og ikke bare produktegenskaper og ytelse som vanligvis er i fokus i kommunikasjonsdesign. Vi etterstreber realistiske scenarioer som du enkelt kan forestille deg, slik at du kan være tro mot din egen stil.

Vær tro mot stilen din med h.ear-hodetelefoner med høyoppløselig lyd. Nye klassikere fra Sony som gir en bedre lytteopplevelsen i hverdagen til et større publikum.