4.5 basert på 14 kundeomtaler

14 brukeromtaler

2 Modeller

Modeller

0

Mine gamle Canon EF objektiver fikk nytt liv.

Bare kamerahus 19.07.2019 av Staven77

Gikk over fra Canon, og beholdt mine gamle objektiver. Har alltid vært misfornøyd med autofokus, og opplevde mye misfokus på store blendere (1,2 og 1,4). Med Sigmas MC14 adapter har mine gamle objektiver fått et nytt liv! Fokus sitter som et skudd nesten alltid. Eneste drawbacket er at sensoren blir mye fortere støvete enn mine gamle Canon fullformatkameraer.

Bildekvalitet

0

0

0

Noe veldig bra, mye ikke så bra

Bare kamerahus 03.01.2019 av LarsHP

Gjennom 40 år med fotografering har jeg brukt Nikon, Contax og Leica. Kjøpte Sony A7ii kameraet for å bruke det med små objektiver av høy kvalitet - i praksis objektiver med Leica M-fatning. På plussiden ser jeg derfor: 1) Bildestabilisering i kamera. 2) Lupe-funksjon i søkeren, som er flott å ha, når man skal fokusere manuelle objektiver. 3) Enkelt å få adaptere til ulike objektiver fra andre produsenter. 4) Kameraet er lite og lett for å være fullformat. Dette er de fire viktigste grunnene til å kjøpe kameraet (for meg). Når det kommer til minussiden er den egentlig overraskende lang. Det er vanskelig å begynne som ny bruker av et Sony kamera: A) Manualen er lite informativ. For å få litt detaljer må man lete opp den elektroniske på nettet for å finne svar på hvordan eksempelvis autofokus kan benyttes. B) Ingen programvare medfølger. Man må lete disse opp på nettet, og det var ikke lett! Bildevisningsprogrammet for faste bilder (RAW-filer) som Sony kaller ”Viewer” kan ikke velges som standard-program i Windows 10. Det er det bare programmet ”Edit”, som kan… Viewer er for øvrig et vannvittig tregt program – særlig når man skal se et bilde i 100%. De to viktigste minuser med kameraet er: 1) Håpløs lang forsinkelse fra jeg trykker utløseren helt i bunn, når jeg har funnet fokus med lupen, til bildet tas. 2) ”Blackout” når jeg tar flere bilder rett etter hverandre i enkeltskudd modus. Dessuten: 3) Søkerbildet er markant lysere enn faktisk eksponering. 4) Det er ikke mulig å ta ut minnekortet, velge ut bilder på computer og deretter slette noen bilder på kortet, fordi kameraet sin database da ikke passer lenger. SD-kortet må da formatteres i kamera! Hvorfor i alle dager kan ikke bare kameraet oppdatere databasen? 5) Menyene er ganske uoversiktlige og ulogiske. 6) Lukkeren bråker veldig mye – særlig for å være et speilløst kamera. 6) Det er ikke mulig å gi kamera beskjed om brennvidde og største blender – unntatt med en app, som man må finne på nettet og betale for. Denne legger seg oppå den vanlige brukerflaten og standardknapper for blant annet fokus-lupen flyttes/endres. 7) Lang oppstartstid – særlig med app’en i tillegg.

Bildekvalitet

0

0

0

Godt valg for det meste

Bare kamerahus 18.05.2018 av Kulturbedriften

Når alt er digitalt og man ønsker å stå litt ut fra mengden er det godt å ha enkle, funksjonelle og profesjonelle verktøy som gjør jobben for deg. Dette kameraet gir meg alle muligheter til et godt og profesjonelt resultat enten jeg skal publisere på nettet, lage markedsmateriell, fange øyeblikket eller ønsker å utforske egen kreativitet. Et godt valg for entusiasten, firmaet som ønsker å dokumentere egen virksomhet eller gjøre egen reklame

Bildekvalitet

0

0

0

Lett og solid fullformatkamera

Bare kamerahus 10.03.2018 av atleind

Kjøpte dette for ein månad siden, hadde speilrefleks tidlegare. Det er to grunner til at eg valgte Sony. 1: ville gå over til fullformat. 2: ville ha eit kamera som var solid bygd og var lett å ta med i sekken på lange fjellturer. Berre Sony tilfredsstilte desse krava. Er så langt fornøyd.

Bildekvalitet

0

0

0

Bra kjøp for entusiasten

Kamerahus + 28-70 mm zoomobjektiv 16.12.2017 av Torstein

Har tidligere hatt stor glede av Sony a77og a6000 og liker menyen og funksjonene i disse apparatene, og til Sony generelt. Ønsket et fullformatkamera. Apparatet har god bildekvalitet, er lett og lite og virker godt bygget. Det er gøy at app-funksjoner kan legges til.

Bildekvalitet

0

0

0

Veldig fornøyd!

Bare kamerahus 30.11.2017 av Andand

SONY A7ii er mitt første systemkamera. Utifra det så er jeg veldig fornøyd med hvor god utformingen og håndteringen er. Har sett en del klager på meny systemet men synes det fungerer bra og finner det lett å gjøre de justeringene jeg vil. På den negative så har A7ii litt problemer med kulde. Var ute i noen timer -8C og etter litt tid så begynnte skjermen å skru seg av. Skyter manuelt så kan ikke si noe om auto funksjonene den har. Bildene som kommer ut av den er veldig bra! Det har selvfølgelig noe med linse å gjøre også men jeg er helt fornøyd med kvaliteten og fargen i bildene. Flott kamera å bruke i omgivelser med lite lys.

Bildekvalitet

0

0

0

Mørkets fyrste light

Bare kamerahus 27.11.2017 av JmPhoto

Ikke råd til de to mer kostbare søskene a7sMKII eller a7RmkII? Gå for A7II - funker som bare det!

Bildekvalitet

0

0

0

Fantastisk kamera!

ILCE-7M2 BODY / KIT 13.07.2017 av Eivinj

Jeg mottok kameraet til Auli(ved lillestrøm) to dager etter bestilling. Kameraet er snedig og tar sylskarpe fullformat-bilder. Anbefaler muligens å kjøpe kun huset for så å legge til 50mmf18f(50mm fullframe) for bedre dybde. Bestilte med stativ, minnekort og blåser til objektiv for å holde det rent. Alle pakkene ble sendt separat??

0

0

0

fantastisk

Bare kamerahus 09.03.2017 av farmor

et godt håndverk,lett å ta med seg,og fullformat.er jeg veldig førnøyd så langt.har nikon df,men det blir sonyen som blir med på tur...da det gjør samme nytten.

Bildekvalitet

1

0

0

Gode bilder, men elektronikkfeil

Bare kamerahus 09.08.2016 av haraldbo

Kjøp brukt og fungerte godt første 3 uker. Gode skarpe bilder. Deretter oppsto elektronikkfeil: "Kamerafeil - skru apparatet av og så på igjen" Feilen ble ikke borte, skrudd av og på utallige ganger, tatt ut batteri og alt vi kunne komme på, feilen kom stadig hyppigere tilbake, til slutt ble det umulig å ta bilder. Nå levert til reparasjon. Men: gode og skarpe bilder og mange gode funksjoner! Håper bare det tekniske vil virke etter reparasjon. Ellers: kort brukstid på batteriene, kunne vært mye bedre.

Bildekvalitet

0

0

0

Fantastisk Kamera

Bare kamerahus 13.05.2016 av Canaye

Jeg kjøpte dette kameraet for ca 2 uker siden, veldig imponert. Tidligere hadde jeg sony a33, så dette var en helomvending.

Bildekvalitet

0

0

0

Kraftpakke

ILCE-7M2 BODY / KIT 17.03.2016 av Nechered

Jeg kjøpte denne da jeg ønsket å bytte ut den gamle DSLR (Canon 550D). Så langt har jeg ikke vært skuffet. Objektivet som følger med er en god begynner objektiv. Den har wifi (ikke N eller AC) som fungerer greit (har ikke støttet på problemer) og man kan laste ned "apps" direkte fra kameraet. Disse ekstra applikasjoner gjør det mulig å utvide funksjonaliteten, f.eks få et eget lapsetime modus (krever betaling). Det er også en oppdatering til kameraet som forbedrer batteri tid og ikke minst gjøre det mulig å benytte seg av adapteret slikt at du kan bruke Nikon/Canon/Minolta/etc objektiver. Det eneste minus som jeg har funnet er at den lader ikke følger med, men lader direkte i kameraet (micro USB). Man kan kjøpe lader som ekstra utstyr. Samtidig gjør USB lading det mulig å lade kameraet når den ligger i bagen. Det finnes også gode tester på youtube, anbefales at man gjør et lite søk og sjekker disse. Men jeg anbefaler denne til de som ønsker å mirrorless og fullframe kamera.

0

0

0

Innovativt og godt kamera

Kamerahus + 28-70 mm zoomobjektiv 08.12.2015 av Pflaathe

Måtte erstatte et ødelagt kamera. Valgte Sony A7II fordi det er ledende på markedet og gir meg valgmuligheter få andre kan by på.

Bildekvalitet

0

0

0

Supert all-round kamera.

Bare kamerahus 15.11.2015 av kjellra

Jeg har brukt dette en måneds tid nå og er svært fornøyd. Som gammel Minolta/Sony-bruker har jeg benyttet mange forskjellige kameraer, sist A99. Det er og et veldig bra kamera, men størrelsen og vekten på A7ii og bedre egenskaper på høy ISO gjorde at jeg byttet. Sammen med adapteret LA EA4 og noen klassiske og gode Minolta og Sony objektiver er dette en formidabel pakke!

Bildekvalitet

1

0