6 brukeromtaler

Bildekvalitet

0

0

0

Nattens fyrste

ILCE-7S 26.01.2015

Har brukt NEX6, NEX7, A7R og siden jeg driver med astrofotografering "måtte" jeg bare ha "nattens fyrste". Men "ulempen" ved feks nordlysfotografering er at kameraet ser flere farger og nyanser enn det blotte øyet - så de som ut fra slike videoer drar på nordlyssafari kan lett bli skuffet. Synd at ikke Alfa serien kunne beholdt formfaktoren fra NEX serien men måtte ty til en pentaprismelignende utvekst. Videoknappen er dumt plassert slik at videoslutten skjemmes av kamerarystelser fra fumling med å finne knappen.

Bildekvalitet

Grei nok

0

0

0

Mørketids kamera nr. 1 i det høye nord .....

ILCE-7S 08.01.2015 av edmundjg

Kjøpte kameraet oktober 2014 som et reserve til hovedkameraet. Kom over kameraet på IBC, fikk studerte spesifikasjon og valget ble gjort da. A7S ser nå ut til å bli hovedkameraet her oppe i det høge nord. Lysfølsomt som helt nye muligheter for mørketids video/bilder gir :-) Det jeg har å utsette på den, er primært at batterikapasiteten er for dårlig og at video rec knappen ikke optimalt plassert er.

Bildekvalitet

0

0

0

Mine meninger

ILCE-7S 05.08.2014 av Haltvik

Positivt: Isoen går høyt og er veldig lovende, slik reklamert. Kameraet er lett, føles bra i mine hender. Flipp-skjerm (men det hadde kanksje vært fint med litt flere vinkler) Du kan se i EVF mens du filmer, som gjør det veldig greit å filme i sola peeking, histogram, zebra. Punsh-in mens du filmer. Sonys eget format for filming har mer detaljer enn cannons h.264 nesten helt lydløs elektronisk lukker. Du får med 2 batteri i pakken Vær-sikker dynamiske rekkevidden er god 50 fps i 1080 120fps er ok, men ubrukelig til jobb siden det ikke er 1080 (hadde vært flott om den kunne ha fikset det med shogun, men jeg skal ikke kreve for mye) 120fps er god nok for youtube og moro - og det er moro ----- Negativt Batteri-levetiden er ganske lav (men hva kan man forvente til størrelsen) I noen tilfeller så er ikke peekingen helt rett. skjermen er ikke så skarp, og ingen mulighet for edge eller annen "digital" skarping for å se bedre (uten at det går ut over selve bildet) ingen waveform (Bilde) Med canon objektiv så er autofokusen fryktelig treg, og treffer aldri noe, jeg har prøvd med 24 - 105 mm og 200 mm, begge er ubrukelige med autofokus. (Jeg har også prøvd med sony sine egene objetiv, og det går veldig bra) Adapteren jeg bruker er metabone V4 ikke intern 4K, men det er litt pirk siden en god HD er egenltig mer verdt for meg pga workflow. Laderen slår seg av etterhvert når batteriet er fullt. Jeg likte veldig godt at det lyste et grønnt lys på cannons ladere, så slipper jeg å lure på om batteriet er fullt eller om laderen er ødelagt. festene til stropen/reimen, de henger og dingler - fryktelig irriterende. (kan klippes av) Kan hende jeg ikke har funnet det, men på knappene som kan stilles inn kan ikke settes til å "recorde", å bytte framerate eller bytte video-kvalitet. Det er mange andre gode funksjoner, men jeg savner spesielt disse. Sony RAW og photoshop cc snakker ikke sammen, kanskje det er en update eller noe jeg ikke vet om? veldig begrenset funskjoner på fjernstyring. gh4 har flere valg her. ikke intern timelapse. Du kan kjøpe funksjonen for 80kr, noe som er ingenting, men jeg synes de kunne ha lagt det inn. s-log kan ikke filme i mindre enn 3200 iso. Bruksanvisningen kunne ha vært mer detaljert 8-bit med shogun. når gh4 gjør 10bit med shogun, så får man den "gresset er grønnere på andre siden følelsen" ----- Konklusjon: Så langt liker jeg kameraet veldig godt, men jeg tør ikke å kvitte meg med min 5D m3. Til "independent" video, foto i mørke situasjoner eller der hvor du har lyst å være litt ninja, så vil ikke kameraet skuffe. Skal du bruke den til foto, og du ønsker auto-fokus, så bør du også skaffe noen objektiver til det. Shogun er enda ikke kommet, men når den er ute så vil det også bli mye forbedringer, som 4K, 422, wfm, bedre skjerm til å fokusere med. Men jeg regner med at det ikke blir så lett å kjøre "run-and-gun" eller håndholdt. Til video så husk å ha en god del batterier, og 2 ladere (du får med 1 i pakken)

Bildekvalitet

4

0