Artikkel-ID : 00194566 / Sist endret : 16.01.2018

Varsel om kostnadsfri reparasjon av et begrenset antall α9-kameraer (ILCE-9) etter serienummer

    16. januar 2018

    Takk for interessen du viser for produktene fra Sony.

    Vi har oppdaget at i enkelte α9-kameraer (ILCE-9) kan skoen for flere grensesnitt bli løs under visse omstendigheter hvis en stor, valgfri blitsenhet monteres på den, eller hvis den utsettes for høyt trykk.

    Hvis kameraet ditt er blant de påvirkede enhetene (dette finner du ut ved å sjekke serienummeret), og du har dette problemet når du bruker kameraet, tilbyr vi deg en kostnadsfri reparasjon. Du finner mer informasjon om hvordan du sjekker serienummeret på kameraet ditt og om problemet nedenfor.

    Vi beklager eventuelle problemer dette måtte medføre og takker deg for din forståelse og ditt samarbeid.

    Påvirket modell

    Digitalkameraet α9 med utskiftbart objektiv (ILCE-9)

    Påvirkede serienumre

    Kun et begrenset antall ILCE-9-kameraer er påvirket av dette problemet. Hvis du har dette problemet, kan du sjekke om enheten kvalifiserer for den kostnadsfrie reparasjonen ved å bruke serienummersjekkeren.

    Hvordan sjekker jeg serienummeret?

    Serienummeret står på modellplaten som du finner på undersiden av kameraet.

    Serienummerets plassering

    Serienummeret består av syv tall.

    Fenomenet

    Skoen for flere grensesnitt kan bli løs i sjeldne tilfeller hvis en stor, valgfri blitsenhet monteres på den, eller hvis den utsettes for høyt trykk.

    Bevegelsesretning (frem og tilbake eller fra side til side)

    Blitsbevegelse

    Sko for flere grensesnitt

    Mer informasjon om det kostnadsfrie reparasjonsprogrammet til Sony

    Hvis du har problemer med at skoen for flere grensesnitt blir løs mens du bruker kameraet, og du har sjekket ved hjelp av serienummersjekkeren at kameraet kvalifiserer for den kostnadsfrie reparasjonen, kan du kontakte oss for å gå videre med reparasjonen. Vi reparerer produktet ditt helt kostnadsfritt.

    Det tar cirka én uke å fullføre reparasjonen etter at vi har mottatt et kvalifisert produkt.

    Søknadsperiode for det kostnadsfrie reparasjonsprogrammet

    Det kostnadsfrie reparasjonsprogrammet er gyldig frem til 31. mars 2020.