Artikkel-ID : 00204972 / Sist endret : 27.06.2019

Melding om programvareoppdateringer for kameraene α7R III (ILCE-7RM3) og α7 III (ILCE-7M3) – 7. desember 2018

    7. desember 2018

    Sony Corporation
    Sony Imaging Products & Solutions Inc.

     

    Melding om programvareoppdateringer til kunder som bruker digitalkameraene α7R III (ILCE-7RM3) og α7 III (ILCE-7M3) med utskiftbare objektiver

     

    Takk for at du bruker produkter fra Sony.

     

    Vi er blitt oppmerksomme på at følgende problemer kan oppstå på digitalkameraene α7R III og α7 III med utskiftbare objektiver.

    1. Det kan i sjeldne tilfeller hende at modellene α7R III og α7 III ikke fungerer når du overfører RAW-data til et SD-kort som allerede har blitt brukt flere ganger.

      Merknader:
      • Dette kan også føre til uregelmessigheter i filene som håndterer bildene, og forhindre at bildene vises på kameraet.
      • Ingen bildedata på minnekortet blir skadet eller slettet bortsett fra dataene som ble overført på tidspunktet da problemet oppstod.
      • Hvis bilder ikke lenger vises på kameraet, følger du fremgangsmåten nedenfor for å ta i bruk Recover Image DB-funksjonen (Gjenopprett bilde-DB):
        • Velg MENU (MENY) → (Setup) (Oppsett) → [Recover Image DB] (Gjenopprett bilde-DB) → ønsket minnekortspor → [Enter].
          Ta deretter et bilde, sikkerhetskopier dataene på en datamaskin eller en annen enhet og formater minnekortet på kameraet ditt.

           
    2. Når du tar et bilde med α7R III ved hjelp av Auto Review-funksjonen (Automatisk gjennomgang), kan det av og til hende at kameraet ikke responderer.

     

    Vi kommer til å lansere oppdatert systemprogramvare som løser problemene ovenfor i midten av desember. Før det må du ta følgende forholdsregler.
    Merk: Mens vi forbereder den nye systemprogramvaren, kommer vi ikke til å tilby den gjeldende systemprogramvaren som en oppdatering.

    1. Før du tar nye bilder, må du sikkerhetskopiere dataene dine og formatere minnekortene i begge sporene på kameraet eller bruke et nytt minnekort.
    2. Kontroller at Auto Review-funksjonen (Automatisk gjennomgang) er slått av når du tar bilder.

     

    Vi beklager eventuelle ulemper bruken av de berørte produktene kan ha medført, og vi takker deg for forståelsen.