Artikkel-ID : 00223174 / Sist endret : 27.06.2019

Datagjenopprettingstjeneste

    Har du problemer med mediene dine? Har du mistet data ved et uhell?Sonys kostnadsfrie datagjenopprettingstjeneste

    Sony kan hjelpe deg. Ettersom vi forstår hvor viktig innhold er for profesjonelle, er vi i Sony opptatt av å holde innholdet ditt trygt. Prøv tjenesten vår for skadede produkter og datagjenoppretting hvis du skulle få problemer.

     

    Hvordan fungerer tjenesten for skadede produkter og datagjenoppretting?
     

    1. Garanti: Sjekk at produktet ditt er innenfor garantiperioden. Kontakt distributøren eller forhandleren hvis du er usikker.
       
    2. ​​Send en e-post til kundeinformasjonssenteret vårt (CIC) med informasjon om problemene du har. Skriv også hvilket land du bor i.
      CIC-personalet veileder deg trinn for trinn gjennom prosessen. Ta kontakt med oss her. 
      Tips: Vi trenger et originalt kjøpsbevis (faktura/kvittering) for hvert produktkrav, så spar tid ved å skanne og legge dette ved i e-posten.
       
    3. Erstatning og gjenoppretting: Sony erstatter produkter som dekkes av garantien, og det faglærte personalet vårt forsøker å gjenopprette dataene. Vi bruker alle systemene og teknikkene vi har på plass for å gjenopprette tapte data. Vi kan imidlertid ikke garantere at vi kan gjenopprette dataene.
      La oss forklare prosessen: 

      1. Du sender inn kortet/enheten som skal gjenopprettes. 

      2. Deretter forsøker personalet vårt å gjenopprette dataene på kortet/enheten. 

      3. Dersom gjenopprettingen er vellykket, analyseres kortet/enheten for mulige problemer. 
        Hvis analysen er positiv, overfører personalet vårt de gjenopprettede dataene til den/det opprinnelige funksjonelle kortet/enheten

      4. Hvis kortet/enheten ikke fungerer lenger, overføres de gjenopprettede dataene til et nytt kort. 

      5. Hvis gjenopprettingen skulle mislykkes, varsler vi deg om dette. Deretter kan vi diskutere flere muligheter. Det kan for eksempel hende at du vil forsøke ulike alternativer. Vi kan også fortsette å teste kortet/enheten eller levere
        det/den uberørt. 

      6. Til slutt kan vi med din tillatelse teste kortet/enheten helt. Når du har kjørt en diagnosetest, initialiserer vi kortets/enhetens minneceller. Dette betyr imidlertid at det ikke kommer til å være mulig å foreta flere gjenopprettingsforsøk.
         

     

    Hvor mye koster denne tjenesten? 

    Når du bruker datagjenopprettingstjenesten vår, er du selv kun ansvarlig for kostnadene ved å sende produktet til Sony Belgia. Sony dekker alle andre utgifter – erstatning, gjenoppretting og levering av produktet. 

     

    Hvilke produkter er kvalifisert for datagjenopprettingstjenesten?

    • Bærbar lagringsenhet: Datagjenoppretting er bare mulig dersom selve harddisken (intern) er OK
    • Profesjonell RAID: Datagjenoppretting er bare mulig dersom selve harddisken (intern) er OK og RAID1-konfigurasjonen brukes 
     
    KategoriBærbar lagringsenhetProfesjonell RAIDProfesjonell SSDXQD G-serienXQD M-serien
    ModellnavnPSZ-HA1PSZ-RA4TSV-GS48QD-G32EQD-M32A
    PSZ-HA2PSZ-RA6TSV-GS96QD-G64EQD-M64A
    PSZ-HC1TPSZ-RA8TSV-MGS50QD-G120FQD-M128A
    PSZ-HC2TPSZ-RA12TSV-MGS1TQD-G240F 
    PSZ-HB1T SV-MGS2T  
    PSZ-HB2T    

     

    KategoriSxS PRO+SxS-1CFastSDEkstern SSD
    ModellnavnSBP-64ESBS-32G1CCAT-G32SF-G32SL-EG2
    SBP-128ESBS-64G1CCAT-G64SF-G64SF-EG5
    SBP-256ESBS-128G1CCAT-G128SF-G128SL-EG1
       SF-G32T 
       SF-G64T 
       SF-G128T