Artikkel-ID : 00242604 / Sist endret : 05.03.2020

Jeg kan ikke låse opp skjermen

    Hvis du har glemt PIN-koden, passordet eller mønsteret for skjermlåsen, kan du tilbakestille enheten din enten ved hjelp av Finn enheten min-appen fra Google eller Xperia Companion-dataprogrammet. Les om kravene og resultatet for hvert alternativ nedenfor, og velg metoden som passer deg best.

    • Tilbakestill enheten med Finn enheten min.
      • Krav: Denne tilbakestillingsmetoden krever at enheten er slått på, at den har Internett-tilgang og at Finn enheten min er slått på på enheten din. Det må være registrert en Google-konto på enheten din, og du må kunne kontoens brukernavn og passord. Du trenger også tilgang til en datamaskin eller mobilenhet med en Internett-tilkobling.
      • Resultater: Alle brukerdata i internminnet på enheten slettes, inkludert nedlastede apper, bilder og enhetsinnstillinger. Bortsett fra hvis du fjerner SD-kortet før du tilbakestiller enheten, vil brukerdata på kortet i de fleste tilfeller bli slettet.

     Slik tilbakestiller du enheten ved hjelp av Finn enheten min 

    • Tilbakestill enheten med reparasjonsfunksjonen for programvare i Xperia Companion-dataprogramvaren.
      • Krav: Denne metoden krever at du har tilgang til en datamaskin med en aktiv Internett-tilkobling. Du trenger en USB-kabel for å koble enheten til datamaskinen, og enheten må ha et minimalt ladenivå på 80 %.
      • Resultater: Alle brukerdata i internminnet på enheten slettes, inkludert nedlastede apper, bilder og enhetsinnstillinger. Innholdet på SD-kortet slettes ikke.

     For å reparere enhetsprogramvaren ved hjelp av Xperia Companion