Artikkel-ID : 00249119 / Sist endret : 06.08.2020

Slik løser du feilmeldingen [Network not connected] (Nettverk ikke tilkoblet)

    Nettverksfeilmelding eller feil klokkeslett vises

    Ser du at meldingen [network not connected] (nettverk ikke tilkoblet) vises etter at du nylig oppdaterte TV-en, og opplever ett eller flere av følgende symptomer:

    • Du ser at klokkeslettet som vises på HOME-skjermbildet, er feil.
    • Noen apper fungerer kanskje ikke, mens andre fungerer normalt.
    • Nettverksstatusen sier Connected, No Internet (Tilkoblet, ingen Internett). 

    I så fall er det ikke sikkert at klokken på TV-en samsvarer med klokken på Internett etter programvareoppdateringen som forårsaker denne nettverksfeilen.
    Du kan løse dette ved å endre klokkeinnstillingen til Network Time (Nettverkstid). 
     

    Slik stiller du klokken til nettverkstid

    Gå til [Settings] (Settings) innstillinger cog → bla ned til [System Preferences] (Systeminnstillinger) → velg [Date & time] (Dato og klokkeslett) → velg [Use Network Time] (Bruk nettverkstid) 

    Hvis du har installert TV-kanaler, kan du se på en TV-kanal i minst 30 sekunder og gå tilbake til HOME-skjermbildet for å sjekke om riktig klokkeslett vises.

     

    Hvis situasjonen ikke blir bedre etter at du har forsøkt denne løsningen, kan du kontakte oss.