Artikkel-ID : 00155236 / Sist endret : 26.10.2020

Jeg trenger hjelp med Sony-kontoen min eller med registreringen av et produkt i My Sony

    Register:


     

    Ugyldig e-postadresse eller passord

     

    Trinn 1: Kontroller om du har registrert riktig e-postadresse.


    Det kan at du har stavet noe feil, eller at du ikke har brukt riktig e-postadresse.

    • My Sony er knyttet til andre kontoer fra Sony, for eksempel PlayStation Network, Sony Home Entertainment, Xperia med mer. Du kan bruke den samme e-postadressen som er knyttet til andre kontoer fra Sony, til å logge deg på My Sony.
       
    • Hvis du har opprettet en Sony-konto tidligere og ikke bekreftet den via e-post i løpet av den oppgitte tidsrammen (72 timer), kan du ikke bruke den kontoen. Husk at dette gjelder for alle tjenestene fra Sony. Logg deg på denne ubekreftede kontoen, send aktiverings-/bekreftelseskoblingen på nytt, og aktiver kontoen din via e-post.


    Trinn 2: Bruk funksjonen Glemt passordet

    Du kan tilbakestille passordet ved å prøve følgende alternativer for tilbakestilling av passord:

    1. Oppgi fødselsdatoen du har registrert.
    2. Svar på sikkerhetsspørsmålet.
    3. Mobilbekreftelse (slik aktiverer du totrinnsbekreftelse – kobling nedenfor).

    Når du har utført disse trinnene, mottar du en kobling for å tilbakestille passordet ditt. Hvis du ikke har mottatt noen e-post, kan du sjekke søppelpostmappen.
    Ellers kan du prøve å sende koblingen på nytt eller vente i 24 timer og prøve på nytt.

    Merk: Systemet ber deg umiddelbart om å ta kontakt med kundestøtte hvis ett av de tre alternativene slår feil. Husk at du likevel kan forsøke de andre alternativene.

     

    My Sony-kontoen er låst

    Det maksimale antallet mislykkede påloggingsforsøk er nådd. Kontoen låses i 120 minutter for å ivareta sikkerheten.

    Når du har ventet i 120 minutter, må du passe på at Caps Lock eller Num Lock på tastaturet ikke påvirker måten du skriver inn passordet på.
    Du kan også tilbakestille passordet ved hjelp av funksjonen Glemt passord.
     

    Foreta endringer i Sony-kontoen

    Slik endrer du kontoinformasjon (e-post, passord og adresse)

    • Logg deg på Sony-kontoen din.
    • Gå til [My Account Details] (Min kontoinformasjon).
    • Der kan du oppdatere de feltene du ønsker.
       

    Jeg vil slette Sony-kontoen min

    Vi syns det er leit at du vil forlate oss, men du kan slette kontoen din ved å utføre følgende trinn:

    • Logg deg på Sony-kontoen din.
    • Klikk på [My Account Details] (Min kontoinformasjon).
    • Bla ned til bunnen av siden, og velg [Remove account] (Slett konto).

     

    Slik knytter du My Sony til andre kontoer fra Sony

    Hvis du har opprettet en konto for en annen tjeneste fra Sony, kan du logge deg på My Sony med påloggingsinformasjonen til den andre kontoen. Da mottar du en melding som spør om du vil oppgradere kontoen din. Du kan bli bedt om å oppgi flere opplysninger før du kan fullføre oppgraderingen. Når du har opprettet en Sony-konto, kan du bruke den kontoen til å logge deg på andre tjenester fra Sony.

    Du kan knytte sammen kontoer fra følgende nettjenester fra Sony Group:

    Tjenester som er tilgjengelige fra Sony Europe:

    • My Sony
    • Nettsamfunnet til Sony

    Tjenester som er tilgjengelige fra andre selskaper innen Sony Group:

    • Xperia Lounge
    • Xperia Store
    • SonyMobile.com
    • MyAccount
    • Developer World
    • PlayStation™ Network
    • PlayStation™ Plus
    • PlayStation™ Video
    • PlayStation™ Music
    • PlayStation™ Now
    • PlayStation™ Vue

     

    Hvordan aktiverer jeg to trinns bekreftelse?

    Hvis du vil legge til et ekstra lag med sikkerhet, kan du velge å motta en bekreftelseskode på en tekstmelding eller via en godkjenningsapp mens du logger deg på Sony-kontoen din. Du kan når som helst endre denne innstillingen ved å gå til innstillingene for totrinnsbekreftelse.

    Slik aktiverer du totrinnsbekreftelse: 

    1. Logg deg på My Sony. Klikk på eller hold markøren over navnet ditt øverst til høyre, og velg deretter [My Account Details] (Min kontoinformasjon).
    2. Bla ned til [Change Other Security Details] (Endre andre sikkerhetsoppdateringer), og klikk deretter på [Update] (Oppdater).
    3. Når fanen [Security] (Sikkerhet) er åpen, blar du ned til [2-Step Verification] (Totrinnsbekreftelse), og klikk deretter på [Edit] (Rediger).
    4. Når du blir spurt om hvordan du vil motta bekreftelseskoden, velger du enten Text message (Tekstmelding) eller Authenticator App (Godkjenningsapp)

    Følg deretter instruksjonene på skjermen:

    • Tekstmelding: Skriv inn telefonnummeret ditt. Kontroller tekstmeldingen som ble sendt til mobiltelefonen din, og angi den sekssifrede bekreftelseskoden. Klikk på [Verify] (Bekreft).
    • Godkjenningsapp: Åpne godkjenningsappen på mobilenheten din, og skann QR-koden eller kopier og lim inn den alfanumeriske koden som vises på skjermen. Angi bekreftelseskoden du fikk fra godkjenningsappen. 

    Sikkerhetskoder
    Hvis du ikke kan motta koden for totrinnsbekreftelse på en tekstmelding, eller hvis godkjenningsappen ikke fungerer, kan du likevel logge på med en reservekode. Du mottar ti koder, og hver av disse kan du bare bruke én gang. Du kan bruke reservekoder til bekreftelse via både tekstmelding og godkjenningsapp. 


     

    Hva skal jeg gjøre dersom jeg ikke finner produktet jeg vil registrere?

    1. Først må du forsikre deg om at produktet du ønsker å registrere, er et Sony Electronics-produkt (dette omfatter TV-, lyd- og fotoprodukter). Hvis du har en enhet fra Sony Mobile (Xperia) eller et produkt fra Sony Professional, kan du gå til en av følgende sider:
    1. Hvis du er sikker på at produktet er fra Sony Electronics, og du har skrevet inn produktnavnet manuelt, men ikke finner det, kan du forsøke å finne det ved å bruke rullegardinmenyen.
       
    2. Hvis du kjøpte kameraet i en annen region enn Europa (f.eks. i Asia/Stillehavsområdet eller i Nord-/Sør-Amerika osv.), kan du gå til den aktuelle regionens nettsted for å registrere produktet ditt. Produkter som er kjøpt utenfor Europa, kan for tiden ikke registreres i My Sony. Vi beklager ulempene dette medfører.
    1. Hvis de to første alternativene ikke hjelper, kan det hende at produktet ditt ikke er i databasen vår. Ta kontakt med oss for å bekrefte dette.