Artikkel-ID : 00242475 / Sist endret : 27.03.2020Skriv ut

Har du forsøkt dette?

    Det er et par ting du bør prøve først når du opplever problemer med enheten din.

    Tips

    Trinnene nedenfor kan være forskjellige avhengig av Android-versjon. Hvis du vil finne ut hvilken Android-versjon enheten har, kan du finne og trykke på Settings (Innstillinger) > About phone (Om telefonen) > Android version (Android-versjon). Hvis du ikke ser About phone (Om telefonen) under Settings (Innstillinger), trykker du på System.

    Start på nytt

    • Ved å starte enheten på nytt slår du av alle apper som kjører og frigjør minne. Dette kan noen ganger automatisk løse problemer med enheten din. Hvis enheten din ikke starter på nytt som normalt, kan du tvinge enheten til å starte på nytt. Ingen innstillinger eller personlige data slettes under en tvunget omstart.

     Slik starter du enheten på nytt 

    Slik tvinger du enheten til å starte på nytt eller avslutte

    Oppdater

    • Oppdater enheten for å sikre at du får optimal ytelse og de nyeste forbedringene.

    Tilbakestill

    • Utfør en tilbakestilling til fabrikkinnstillinger. Dette er av og til den beste løsningen hvis enheten slutter å virke som den skal. Det er viktig at du kan Google-brukernavnet og -passordet ditt før du starter.

    Slik utfører du en tilbakestilling til fabrikkinnstillinger (Android 10) 

     Slik utfører du en tilbakestilling til fabrikkinnstillinger (Android 9)

    Slik utfører du en tilbakestilling til fabrikkinnstillinger (Android 8)

    • Hvis du ikke får tilgang til Innstillinger-menyen på enheten, utfører du en programvarereparasjon med Xperia Companion-programvaren. Du kan utføre en programvarereparasjon selv om det virker som enheten ikke reagerer i det hele tatt.

    Slik reparerer du enhetsprogramvaren ved hjelp av Xperia Companion