Artikkel-ID : 00155236 / Sist endret : 08.06.2023Skriv ut

Jeg trenger hjelp med Sony-kontoen min eller med registreringen av et produkt i My Sony

    Innholdsfortegnelse


    Hvordan registrerer jeg produktet mitt fra Sony?

    1. Gå til produktregistreringssiden til Sony Europe.
    2. Velg landet ditt fra listen.
    3. Du kan logge på My Sony på tre måter via e- postadressen, Google-kontoen (Logg på med Google-knappen) eller Facebook-kontoen din (Logg på med Facebook-knappen).
      • Du kan knytte sammen de eksisterende Sony-kontoene dine og logge på med kontoen din for My Sony, nettsamfunnet eller noen av disse andre nettjenestene fra Sony Group.
      • Hvis du ikke har en Sony-konto ennå, velger du Opprett konto-fanen for å opprette en konto, og deretter logger du på.
    4. Start produktregistreringen.

    Ugyldig e-postadresse eller passord

    Trinn 1: Kontroller om du har registrert riktig e-postadresse

    • Kontroller at e-postadressen du skrev inn, er den som er knyttet til Sony-kontoen din, og at den ikke er feilskrevet.
    • Hvis du har opprettet en Sony-konto tidligere og ikke bekreftet den via e-post i løpet av den oppgitte tidsrammen (72 timer), kan du ikke bruke den kontoen. Husk at dette gjelder for alle tjenestene fra Sony. Logg deg på denne ubekreftede kontoen, send aktiverings-/bekreftelseskoblingen på nytt og aktiver kontoen din via e-post.
    • Du kan bruke den samme e-postadressen som er knyttet til andre kontoer fra Sony, til å logge deg på My Sony. Du kan knytte sammen My Sony-kontoen din med de andre Sony-kontoene dine (f.eks. PlayStation Network).

    Trinn 2: Bruk funksjonen Glemt passordet

    Du kan tilbakestille passordet ved å prøve følgende alternativer for tilbakestilling av passord:

    1. Oppgi fødselsdatoen du har registrert.
    2. Svar på sikkerhetsspørsmålet.
    3. Mobilverifisering (gå til «Slik aktiverer du totrinnsbekreftelse»).

    Når du har utført disse trinnene, mottar du en kobling for å tilbakestille passordet ditt. Hvis du ikke har mottatt noen e-post, kan du sjekke søppelpostmappen. Ellers kan du prøve å sende koblingen på nytt eller vente i 24 timer og prøve på nytt.

    Merk: Systemet ber deg umiddelbart om å ta kontakt med kundestøtte hvis ett av de tre alternativene slår feil. Husk at du likevel kan forsøke de andre alternativene.


    My Sony-kontoen er låst

    Det maksimale antallet mislykkede påloggingsforsøk er nådd. Kontoen din låses i 120 minutter for å beskytte sikkerheten din.

    Når du har ventet i 120 minutter, må du passe på at Caps Lock eller Num Lock på tastaturet ikke påvirker måten du skriver inn passordet på.
    Du kan også tilbakestille passordet ved hjelp av funksjonen Glemt passordet.


    Slik foretar du endringer i Sony-kontoen

    Slik endrer du kontoinformasjon (e-post, passord og adresse)

    1. Logg deg på Sony-kontoen din.
    2. Gå til [My Account Details] (Min kontoinformasjon).
    3. Der kan du oppdatere de feltene du ønsker.

    Jeg vil slette Sony-kontoen min

    Vi syns det er leit at du vil forlate oss, men du kan slette kontoen din ved å utføre følgende trinn:

    1. Logg deg på Sony-kontoen din.
    2. Klikk på [My Account Details] (Min kontoinformasjon).
    3. Bla ned til bunnen av siden, og velg [Remove account] (Slett konto).

    Slik knytter du My Sony til andre kontoer fra Sony

    Hvis du har opprettet en konto for en annen tjeneste fra Sony, kan du logge deg på My Sony med påloggingsinformasjonen til den andre kontoen. Da mottar du en melding som spør om du vil oppgradere kontoen din. Du kan bli bedt om å oppgi flere opplysninger før du kan fullføre oppgraderingen. Når du har opprettet en Sony-konto, kan du også bruke den kontoen til å logge deg på andre tjenester fra Sony.

    Du kan knytte sammen kontoer fra følgende nettjenester fra Sony Group:

    Merknader:

    • Hvis du vil knytte sammen kontoer, må e-postadressen for hver konto være den samme.
    • Tjenestene er kanskje ikke tilgjengelige i alle land/regioner.

    Tjenester som er tilgjengelige fra Sony Europe

    • My Sony
    • Community

    Tjenester som er tilgjengelige fra andre selskaper innen Sony Group

    • PlayStation™ Network
      • PlayStation™ Plus

    Se Kontoer knyttet sammen for tjenester til Sony for å få mer informasjon.


    Hvordan aktiverer jeg to trinns bekreftelse?

    Hvis du vil legge til et ekstra lag med sikkerhet, kan du velge å motta en bekreftelseskode på en tekstmelding eller via en godkjenningsapp mens du logger deg på Sony-kontoen din. Du kan når som helst endre denne innstillingen ved å gå til innstillingene for totrinnsbekreftelse.

    Slik aktiverer du totrinnsbekreftelse

    Slik logger du på med en reservekode hvis godkjenningsappen ikke fungerer


    Hva skal jeg gjøre dersom jeg ikke finner produktet jeg vil registrere?

    1. Først må du forsikre deg om at produktet du ønsker å registrere, er et Sony Electronics-produkt (dette omfatter TV-, lyd- og video-, mobil- [Xperia] og fotograferingsprodukter). Hvis du har et Sony Professional-produkt eller en PlayStation-konsoll, kan du gå til en av følgende sider:
    2. Hvis du er sikker på at produktet er fra Sony Electronics, og du har skrevet inn produktnavnet manuelt, men ikke finner det, kan du forsøke å finne det ved å bruke rullegardinmenyen.
    3. Hvis du kjøpte kameraet i en annen region enn Europa (f.eks. i Asia/Stillehavsområdet eller i Nord-/Sør-Amerika osv.), kan du gå til den aktuelle regionens nettsted for å registrere produktet ditt. Produkter som er kjøpt utenfor Europa, kan for tiden ikke registreres i My Sony. Vi beklager ulempene dette medfører.
    4. Hvis de to første alternativene ikke hjelper, kan det hende at produktet ditt ikke er i databasen vår. Ta kontakt med oss for å bekrefte dette.