Artikkel-ID : 00283001 / Sist endret : 11.04.2023Skriv ut

TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappen: Rediger TV-kanallisten fra smarttelefonen din.

    Hvis du vil sjekke om TV-modellen din støttes av mobilappen, utvider du delen «Gjeldende produkter og kategorier i denne artikkelen» øverst til høyre i denne artikkelen.

    TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappens tilgjengelighet i ulike land


    Hva er TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappen, og hvor laster jeg den ned?

    Du kan bruke telefonen din til å redigere, sortere og organisere alle satellitt- eller kabel-TV-kanalene dine med TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappen fra Sony. Du kan endre rekkefølgen på, endre navn på eller slette TV-kanaler med bare noen få trykk på smarttelefonen din.

    TV Channel Editor for BRAVIA er tilgjengelig på mobilenheter som kjører Android OS, og blir snart tilgjengelig på iOS.

    Klikk på den aktuelle knappen nedenfor for å laste ned TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappen til Android eller iOS (iOS-knappen blir snart tilgjengelig).
    TV Channel Editor for BRAVIA-app på Google Play

    Slik bruker du TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappen

    Trinn 1: Koble mobilappen til TV-en din

    Trinn 2: Bruk mobilappen til å redigere TV-kanallisten


    Vanlige spørsmål om TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappen

    Jeg har flere kanallister. Kan jeg redigere hver enkelt av dem?

    De installerte kringkastingsprofilene vises i mobilappen i separate faner. Du kan for eksempel ha en egen fane for Satellite- (Satellittkanaler) og Cable/Terrestrial-kanaler (Kabel-/bakkenettkanaler), slik det vises på skjermbildet nedenfor. Bytt mellom faner for å redigere en bestemt kanalliste. Alle endringene lagres når du lukker appen.

    Satellitt- og kabelfaner i appen


    Tilkoblingsproblemer: Kanalredigering suspendert eller Tilkobling gikk tapt i appen

    Hvis det står følgende på et skjermbilde: Hvis Connection to TV name failed (Tilkobling til TV-navn mislyktes), Channel editing suspended (Kanalredigering suspendert) eller Connection lost (Tilkobling gikk tapt) vises på smarttelefonen din, kontrollerer du følgende:

    • TV-modellen din støttes av TV Channel Editor for BRAVIA-appen. Se gjeldende modeller øverst i denne artikkelen i delen Gjeldende produkter og kategorier i denne artikkelen.
    • Du har åpnet følgende innstilling på TV-en ved å gå til [Settings] (Innstillinger) à [Channels] (Kanaler) à [Channel list edit from mobile device] (Rediger kanalliste fra mobilenhet). Du har fulgt instruksjonene på skjermen for å koble TV-en til mobilappen og hatt skjermbildet «You are connected» (Du er tilkoblet) åpent på TV-en mens du brukte mobilappen. Ellers viser mobilappen skjermbildet Channel Editing Suspended (Kanalredigering suspendert).
    • Bluetooth er aktivert på smarttelefonen din.
    • Posisjon er aktivert på smarttelefonen din.
    • Smarttelefonen er innen ti meter fra TV-en.

    Hvorfor vises ikke endringene jeg gjorde av kanallisten i appen, i TV-guiden / den elektroniske programoversikten?

    Endringene du gjorde i TV Channel Editor for BRAVIA-appen, skal vanligvis vises i TV-guiden / den elektroniske programoversikten umiddelbart etter at du har bekreftet dem. Det kan imidlertid noen ganger ta litt tid før kanallisten oppdateres. Vent og sjekk på nytt senere.


    Hvorfor trenger mobilappen posisjonstillatelser?

    Appen bruker Bluetooth til å koble til TV-en, og de fleste operativsystemversjonene på markedet krever at brukeren aktiverer posisjonsfunksjoner for at Bluetooth skal fungere.