Bravia XR

Sony introduserer 2022-serien med BRAVIA XR OLED TVer, med XR Triluminos Max for ny OLED

04 jan., 2022

Sony Europe B.V. lanserer i dag den nye serien med BRAVIA XR OLED TVer, inkludert MASTER Series A95K, MASTER Series A90K og A80K 4K OLED.

Det nye OLED panelet til A95K er drevet av Cognitive Processor XR™ og kommer med XR Triluminos Max, som leverer vår bredeste fargepalett og gjengir naturlige og vakre nyanser. Med millioner av individuelle, selvlysende piksler, leverer A95K flere farger enn noen gang tidligere. Dette gir en fantastisk seeropplevelse.

Denne nye innovasjonen hjelper oss med å levere fantastiske og oppslukende seeropplevelser, og leverer autentiskt skaperens sanne hensikt. Når du ser på film, kan du oppleve vår Acoustic Multi-Audio™ for OLED-modeller, som nøyaktig tilpasser plasseringen av lyden med bildene på skjermen. Dette gir en virkelig oppslukende audiovisuell opplevelse. 2022-serien inkluderer også nye funksjoner som er tilpasset til hjemmeunderholdning. I samarbeid med Netflix har vi gitt ut Netflix Adaptive Calibrated Mode[1]. Funksjonen justerer automatisk bildebehandling med omgivelseslys, slik at seerens favorittprogrammer og filmer ser ut som skaperen hadde til hensikt, under alle forhold. I tillegg justerer nye BRAVIA CORE Calibrated Mode automatisk bildekvaliteten på skjermen for å tilpasses videoskaperens originale visjon[2] på en bedre måte. Alle BRAVIA XR-TV-er fra 2022 vil ha betegnelsen ‘Perfect for PlayStation®5’[3], som inkluderer to eksklusive funksjoner – Auto HDR Tone Mapping[4] og Auto Genre Picture Mode[5].

Road to Zero

Med økende etterspørsel etter enda større TV-skjermer er det også en risiko for større ressurs- og energibruk. Sony er derimot forpliktet til bærekraft, helt fra utviklingsprosessen og frem til seeropplevelsen. Sonys globale miljøplan “Road to Zero” har som mål å bidra til et bærekraftig samfunn ved å redusere miljøavtrykket gjennom hele livssyklusen til produktene og forretningsaktivitetene våre til null innen 2050. Med dette målet i tankene bruker 2022 TV-ene våre et høyt innhold av resirkulert plast med Sony-utviklet SORPLAS™. Ved å bruke SORPLAS[6], har vi økt bruken av resirkulert materiale uten å ofre design og holdbarhet. Samtidig har vi redusert den totale bruken av førstegangs-plast med opptil 60%[7], noe som tilsvarer omtrent 140 000 000 CD-plater.

Høydepunkter i BRAVIA XR OLED 2022-serien:

Nye Sony OLED modeler og nøkkelfunksjoner

MASTER Series A95K 65” og 55” OLED TV funksjoner:

A95K

MASTER Series A90K 48” og 42” OLED TV funksjoner:

A90K

A80K 77”, 65” og 55” OLED TV funksjoner:

A80K

Pris og tilgjengelighet

For mer informasjon om alle Sony TV-er, besøk: https://www.sony.no/electronics/tv/t/tver.

For mer informasjon om alle Sony lydplanker, besøk: https://www.sony.no/electronics/hjemme-kino/t/lydplanker.

[1] Netflix abonnement kreves. Tilgang til 4K Ultra HD avhenger av ditt Netflix-abonnement, internettjeneste, enhetens funksjoner, og tilgjengelighet. www.netflix.com/termsofuse

[2] Kjøp en kvalifisert TV og registrer deg for BRAVIA CORE™ innen 23.02.24. Antall titler, poeng og innløsnings-/seerperiode og valg varierer fra TV-modell og kan endres. For kvalifiserte TV-er og vilkår og betingelser: https://www.sony.net/bravia-core. BRAVIA CORE streaming medlemskap kreves. Nettverkstjenester, innhold og operativsystem og programvare for produktet kan være underlagt separate eller tredjeparts vilkår og betingelser og endret, avbrutt eller avviklet når som helst og kan kreve gebyrer, registrering og kredittkortinformasjon

[3] Input lag mål via 4K/120fps spill med HDMI-inngang. Kan variere avhengig av bruk, miljø eller spesifikke forhold. Spil må søtte 4K/120fps.

[4] Auto HDR Tone Mapping – Software oppdatering på både PlayStation®5 og TV er tilgjengelig som automatisk oppdatering eller som oppdatering igangsatt fra brukerenFor å aktivere Auto Tone Mapping, må du aktivere funksjonen når du parer TV og PS5 for første gang; eller må koble fra TV og PS5, utføre fabrikktilbakestilling og aktivere funksjonen under første oppsett. Tjensten støttes bare når PS5 og TV er direkte sammenkoblet. Modeller inkluderer: Alle BRAVIA XR modeler, X85K, X85J, X80K, X80J, XH90.

[5] Auto Genre Picture Mode – Programvareoppdateringer på både PlayStation®5-konsollen og TV-en tilgjengelig ved automatisk oppdatering eller brukerinitiert oppdatering. Denne funksjonen fungerer når Auto Picture Mode på TV-en er satt til PÅ og støttes kun når PS5 og TV er direkte tilkoblet. Gjeldende modeller: Alle BRAVIA XR-modeller, X85K, X85J, X80K, X80J, XH90.

[6] Gjenvinningsgraden refererer til flammehemmende materialer. Det resirkulerbare materialet som brukes på TV-en kan variere avhengig av størrelse.

[7] Prosent sammenliknet med FY18. Produktene med 60% reduksjon er bare tilgjengelig i noen modeller og i utvalgte regioner

[8] Brukere må akseptere Google Terms of Service (http://www.google.com/policies/terms/), Play Terms of Service (https://play.google.com/intl/en-US_us/about/play-terms/index.html) og Privacy Policy (http://www.google.com/policies/privacy/) for å bruke TV. Brukeren må koble til en Google-konto for å bruke visse annonserte funksjoner, inkludert stemme for å aktivere tilknyttede apper, og installere visse apper og operativsystem under oppsett. Bruk av TV uten å koble til en Google-konto tillater bare grunnleggende TV-funksjoner og enkelte apper. Trådløs tilkobling krever 802.11 hjemmenettverk (802.11n anbefales). Nettverkstjenester, innhold, operativsystem og programvare for dette produktet kan være underlagt separate eller tredjeparts vilkår og betingelser og endret, avbrutt eller avviklet når som helst og kan kreve gebyrer, registrering og kredittkortinformasjon. Apper må være kompatible med TV. Appens tilgjengelighet varierer etter region og enhet. Google TV er navnet på denne enhetens programvareopplevelse og et varemerke for Google LLC. Google er et varemerke for Google LLC

[9] Brukeren må sette opp bredbånd tilkobling. Som standard er Pure Stream-innstillingen slått AV og må være slått PÅ i BRAVIA CORE-innstillingene. BRAVIA CORE tilbyr strømming mellom 30 Mbps-80 Mbps når brukeren slår PÅ Pure Stream. For å få tilgang til Pure Stream med 30 Mbps, må brukeren ha en minimumshastighet på 43 Mbps via Wi-Fi. For å få tilgang til Pure Stream av høyeste kvalitet som er tilgjengelig på 80 Mbps, må brukeren ha en internetthastighet på minimum 115 Mbps over Wi-Fi. Med forbehold om brukerens nettverksoperatørs restriksjoner for videostrømming, velger BRAVIA CORE automatisk den beste bithastigheten som følger med adaptiv strømmefunksjonalitet basert på tilgjengelig internetthastighet.

[10] Programvareoppdateringen 360 Spatial Sound Mapping på  HT-A7000 vil bli tilgjengelig i løpet av våren 2022.

[11] BRAVIA Acoustic Center Sync mode fungerer med følgende modeller: Z9K series, A95K series, A90K series, A80K series, X95K series, X90K series, Z9J series, A90J series, A80J series og X95J series. Tilgjengelighet avhenger av land.

[12] Valgfrie trådløse bakhøyttalere (selges separat) kreves for HT-A7000. Valgfrie bakhøyttalere er kanskje ikke tilgjengelige i alle land og regioner

[13] BRAVIA CAM-funksjoner (unntatt videochat) krever oppdatering.

[14] [14] BRAVIA CAM-funksjoner (unntatt videochat) krever oppdatering.

[15] Funksjon krever oppdatering.

[17] Krever oppdatering. krever BRAVIA CAM; selges separat.

Sony Corporation er ansvarlig for Electronics Products & Solutions (EP&S)-virksomheten hos Sony Group. Med visjonen om å “fortsette å levere Kando og Anshin til folk og samfunn over hele verden gjennom jakten på teknologi og nye utfordringer”, vil Sony skape produkter og tjenester som hjemmeunderholdning og lyd, bilder og mobilkomunnikasjon. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/

About Sony Group Corporation

Sony Group Corporation is a creative entertainment company with a solid foundation of technology. From Game & Network Services to Music, Pictures, Electronics Products & Solutions, Imaging & Sensing Solutions and Financial Services – Sony’s purpose is to fill the world with emotion through the power of creativity and technology.

For more information, visit: www.sony.com

Meld deg på for å motta pressemeldinger fra Sony på e-post
Du er registrert for å motta pressemeldinger fra Sony på e-post
Ferdig!