HT-A5000

Ta hjemmekinoopplevelsen til et nytt nivå med Sonys nye Dolby Atmos/DTS:X 5.1.2ch HT-A5000 Soundbar

09 sep., 2021

Sony har i dag introdusert HT-A5000 som et nytt tillegg i soundbar-serien. Denne 5.1.2-kanals Dolby Atmos® lydplanken lar deg nyte lyd som på kino I ditt eget hjem, takket være Sonys anerkjente lydteknologi, inkludert Vertical Surround Engine og S-Force PRO Front Surround.

Enkelt å velge god surround-lyd

HT-A5000 har Vertical Surround Engine, som er Sonys avanserte surround-lydteknologi. Den lar deg oppleve spenning lik som på de største kinoskjermene, hjemme i din egen stue – takket være støtte fra lydformater som Dolby Atmos® og DTS:X®. Fronthøyttalerne og retningsbestemte

høyttalerne, kombinert med Sonys unike signalbehandling, gjengir «vertikal», som betyr at HT-A5000-lydplanken kan plassere lyd i et vertikalt rom. Du kan oppleve lyd over hodet, uten at du trenger høyttalere i taket, og nyte realistisk, flerdimensjonal lyd som gjør filmkvelder med familien enda morsommere.

HT-A5000 har også S-Force PRO Front Surround for å gi et enda bredere horisontalt lydfelt. En bruker de fremre X-Balanced Speaker Units og Sonys unike digitale lydfeltbehandlingsteknologi til å reprodusere et stort og oppslukende lydfelt horisontalt.

Surround-lyd perfekt tilpasset rommet ditt

For å nyte en enda mer personlig og oppslukende lydopplevelse leveres HT-A5000 med Sound Field Optimization. HT-A5000, med innebygde mikrofoner, måler intelligent høyden og bredden til rommet, og posisjonen til den valgfrie subwooferen og bakhøyttalerne, og optimaliserer lyden perfekt etter rommets planløsning og oppsett. Med HT-A5000 kan du også glede deg over Sound Field Optimization med eller uten valgfrie bakhøyttalere, og bare aktivere den enkle kalibreringsprosessen under første oppsett, eller fra hjemmemenyen.

Nyt høy lydkvalitet

Kraftige høyttalere i HT-A5000 jobber sammen for å gi deg klar, omfattende lyd. HT-A5000 kommer med en innebygd dobbel subwoofer for dyb pass, og to retningsbestemte høyttalere som reflekterer lyden fra taket for en oppslukende lyd ovenfra.

Soundbaren har også to strålediskere som spretter lyd fra veggene, og utvider surroundlyden for å gi deg en oppslukende opplevelse som strekker seg lenger enn størrelsen på TV-en.

De retningsbestemte høyttalerne, innebygde doble subwooferne og fronthøyttaleren har Sonys unike X-Balanced Speaker-enhet. Den unike rektangulære formen maksimerer arealet til høyttalermembranen, og øker lydtrykket for kraftigere bass og større vokal klarhet.

HT-A5000 har også DSEE ExtremeTM, som bruker Edge-AI for å oppskalere komprimerte digitale filer i sanntid, som gjenoppretter lyder av høy rekkevidde som går tapt i komprimering, og gir dermed en rikere og mer komplett lytteropplevelse.

Opplev musikken slik artisten har tenkt

HT-A5000 er også fantastisk å bruke for musikkelskerne. Du kan nyte musikk på den måten artistene har tenkt, med High-Resolution Audio, eller oppdag den nye måten å høre på musikk med 360 Reality Audio[2] for en ekte oppslukende musikkopplevelse, så ektefølt at det føles som en konsert. Du kan nyte 360 Reality Audio på Amazon Music HD, Deezer, nugs.net og TIDAL[3].

Du kan enkelt høre på musikk fra HT-A5000, som fungerer med Spotify ConnectTM, Chromecast built-in™, Apple Airplay 2, Bluetooth® og Wi-Fi. Du kan strømme din favorittmusikk med bare et trykk på telefonen, og så lett er det for hele familien å enkelt nyte musikk av den høye kvaliteten som HT-A5000 tilbyr.

Underholdning med ekstra realisme

HT-A5000 skaper levende scener, fulle av virkelighet og dybde. All den originale kvaliteten bevares når den spilles gjennom HT-A5000, slik at du blir helt nedsunket i filmer. Spill og filmer blir mer spennende og realistisk ettersom HT-A5000 støtter alle de nyeste formatene som 8K HDR, 4K120 bps og Dolby Vision®.

Nyt ekstra dyp bass og surroundlyd med valgfri subwoofers og  høyttalere

To modeller er tilgjengelige, og er designet for å gi en dypere bass, for en ekte oppslukende kinoopplevelse. SA-SW5 valgfri subwoofer har 300W med dyp, rik bass fra 180 millimeter driver med passiv radiator. SA-SW3 valgfri subwoofer har 200W lyd med kompakt bassrefleks-subwoofer med 160 millimeter driver. SA-RS3S valgfrie bakhøyttaler har 100W bred surroundlyd for større stemmeklarhet og ekstra god gjengivelse av alt du hører på. Det er også mulig å feste bakhøyttalerne til veggen.

Alle disse produktene kan kjøpes separat for å utvide lydopplevelsen.

Best sammen med Sonys TV-er

Paret sammen med kompatible BRAVIATM TV-er[4], gir HT-A5000 en oppslukende audiovisuell opplevelse av Sonys beste bilde- og lydkvalitet. Det gjør HT-A5000 til den perfekte følgesvennen for din BRAVIA TV. Ved å bruke kabelen som følger HT-A5000 kan du koble til Acoustic Center Sync, og på den måten blir TV-en din senterhøyttaler, som betyr at handling og lyd er nøyaktig justert, slik at visningen blir enda mer oppslukende. Du vil høre dialog akkurat der karakteren står i scenene som vises.

Alt henger perfekt sammen når det kobles til det nye sortimentet av BRAVIA TV-er. Med integrert brukergrensesnitt vises lydinnstillingene automatisk på BRAVIA Quick Setting-menyen[5].

Førsteklasses design og brukervennlig soundbar som er perfekt til hjemmet ditt

HT-A5000 har en førsteklasses minimalistisk Omnidirectional Block-design med sofistikerte avrundede kanter, og kan kobles trådløst til TV-en din, og er dermed et perfekt tillegg til rommet ditt. Det kunne ikke vært enklere å sette opp, takket være HDMI eARC, Optical-in og USB-inngang. HT-A5000 fungerer også sammen med dine favoritt-stemmeassistenter som Google Assistant[6] og Amazon Alexa[7]. I tillegg er det bare å legge til soundbaren i din høyttalergruppe ved hjelp av Google Home-appen, og alt du trenger å gjøre er å snakke til Google Assistant-enheten, enten du vil starte avspilling av musikk, endre volum eller benytte deg av andre funksjoner.

[1] BRAVIA™ Acoustic Center synkroniseringsmodus fungerer sammen med Z9J-, A90J-, A80J- og X95J-seriene. Produktets tilgjengelighet avhenger av land.

[2] Krever nedlasting av Sony | Music Centre app. Abonnement kompatibelt med online musikktilbud, og tredjeparts vilkår, bestingelser og avgifter kan gjelde. Kompatible tjenester kan være utilgjengelig i ulike land/områder. Besøk www.sony.net/360RA/ for å sjekke kompatibiliteten til applikasjonen og tjenesten.

[3] Tilgjengelig varierer fra ulike land.

[4] BRAVIA™ Acoustic Center synkroniseringsmodus fungerer sammen med  Z9J-, A90J-, A80J- and X95J-serien. Produktenes tilgjengelighet avhenger av land.

[5] Integrert brukergrensesnitt fungerer sammen med følgende modeler: Z9J-, A90J-, A80J-, X95J-, X90J-, X85J- og X80J-serien. Produktenes tilgjengelighet avhenger av land.

[6] Google, Google Home og Chromecast built-in er varemerket av Google LLC. Google Assistant er ikke tilgjengelig i utvalgte land, og for utvalgte språk.

[7] Amazon Alexa og alle relaterte logoer er varemerket av Amazon.com, Inc. eller deres datterselskap. Amazon Alexa er tilgjengelig på utvalgte språk og i utvalgte land/regioner.

tag
Lyd

Sony Corporation er ansvarlig for Electronics Products & Solutions (EP&S)-virksomheten hos Sony Group. Med visjonen om å “fortsette å levere Kando og Anshin til folk og samfunn over hele verden gjennom jakten på teknologi og nye utfordringer”, vil Sony skape produkter og tjenester som hjemmeunderholdning og lyd, bilder og mobilkomunnikasjon. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/

About Sony Group Corporation

Sony Group Corporation is a creative entertainment company with a solid foundation of technology. From Game & Network Services to Music, Pictures, Electronics Products & Solutions, Imaging & Sensing Solutions and Financial Services – Sony’s purpose is to fill the world with emotion through the power of creativity and technology.

For more information, visit: www.sony.com

Meld deg på for å motta pressemeldinger fra Sony på e-post
Du er registrert for å motta pressemeldinger fra Sony på e-post
Ferdig!