Artikkel-ID : 00155236 / Sist endret : 12.07.2018

Jeg trenger hjelp med MySony-kontoen min eller med registreringen av et produkt i MySony

Gjeldende produkter og kategorier i denne artikkelen

På denne siden finner du informasjon om My Sony, og du kan få hjelp hvis du har problemer med produktregistrering eller med kontoen.

Konto

Produkter


Konto

Problemer med pålogging: Jeg får ikke tilgang til kontoen min

Hvis du ikke får tilgang til kontoen din, må du forsikre deg om at

  • du har skrevet inn riktig e-postadresse
  • Hvis e-postadressen er riktig og du ikke husker passordet, kan du bruke funksjonen Har du glemt passordet?. Du må svare på sikkerhetsspørsmålet og angi fødselsdato for å kunne tilbakestille passordet.

 

Hva skal jeg gjøre hvis jeg har glemt sikkerhetsspørsmålet?

Det finnes to alternativer hvis kontoen din har blitt sperret:

  1. Ta kontakt med oss. Kundebehandlerne våre kan låse opp kontoen din. I fremtiden kommer vi til å implementere et annet sikkerhetssystem for å unngå dette.
  2. Opprett en ny konto med en annen e-postadresse.

 

Kontoen min er sperret

Hvis du mislykkes med påloggingen for mange ganger, blir kontoen din sperret i 120 minutter.
Etter denne angitte tidsperioden, kan du prøve på nytt.  

  • Pass på at Caps Lock eller Num Lock på tastaturet ikke påvirker måten du skriver inn passordet på.
  • Du kan forsøke å tilbakestille passordet igjen etter 120 minutter med funksjonen Har du glemt passordet?.

Påloggingsskjermbilde for MySony

Jeg vil oppdatere kontoen min

Slik oppdaterer du e-postadressen og postadressen din:

  1. Logg på My Sony-kontoen din.
  2. Gå til Dine kontoopplysninger
  3. Der kan du oppdatere de feltene du ønsker.

 

Kan jeg endre passordet?

Hvis du vil endre passordet, gjør du følgende:

  1. Logg på My Sony-kontoen din.
  2. Gå til Dine kontoopplysninger
  3. Bla ned på siden til du finner avsnittet Endre passordet
  4. Angi det gamle og det nye passordet
  5. Bekreft ved å trykke på Endre passordet

 

Jeg vil slette kontoen min

Vi syns det er leit at du vil forlate oss, men du kan slette kontoen din ved å utføre følgende trinn:

  1. Logg på My Sony-kontoen din.
  2. Klikk på kontoinformasjon 
  3. Bla deg helt ned til bunnen av siden og velg Fjern konto

Fjern konto

 

Produkter

Hva skal jeg gjøre dersom jeg ikke finner produktet jeg vil registrere?

  1. Først må du forsikre deg om at produktet du vil registrere, er et produkt fra Sony Electronics. Hvis du har en enhet fra Sony Mobile (Xperia) eller et produkt fra Sony Professional, kan du gå til en av følgende sider:
  2. Hvis du er sikker på at produktet er et produkt fra Sony Electronics, og du har skrevet inn produktnavnet manuelt, men ikke finner det, kan du forsøke å finne det ved å bruke rullegardinmenyen.
  3. Hvis de to første alternativene ikke hjelper, kan det hende at produktet ditt ikke er i databasen vår. Ta kontakt med oss for å bekrefte dette.

 

Hvordan oppdaterer eller fjerner jeg et produkt?

Hvis du vil oppdatere eller fjerne et produkt fra kontoen, gjør du følgende:

  1. Logg på My Sony-kontoen din
  2. Gå til Mine produkter, og velg det aktuelle produktet
  3. Trykk på Endre produktdetaljer eller Fjern produktet

 

Jeg får ikke til å registrere produktet fordi siden ikke godtar serienummeret

Heldigvis er ikke serienummeret et obligatorisk felt, så du kan fortsette uten dette.

Hvis du er usikker på hvor du finner serienummeret, kan du se Hjelp-siden. Den viser deg hvordan du finner både modellen og serienummeret.

 

Hvordan kontrollerer jeg at produktregistreringen var vellykket?

  1. Gå til fanen Mine produkter
  2. Sjekk om produktet vises der eller ikke.
  3. Hvis det ikke vises eller ikke har blitt oppdatert, kan du prøve å registrere eller oppdatere det på nytt. Hvis du fortsatt ikke får til å registrere produktet, kan du ta kontakt med oss.