Artikkel-ID : 00155236 / Sist endret : 15.05.2019

Jeg trenger hjelp med MySony-kontoen min eller med registreringen av et produkt i MySony


     

    Ugyldig e-postadresse eller passord

     

    Det kan at du har stavet noe feil, eller at du ikke har brukt riktig e-postadresse.

    • MySony er knyttet til andre Sony-kontoer som PlayStation Network, Sony Home Entertainment, Xperia med mer. Du kan bruke e-postadressen som er knyttet til de andre Sony-kontoene dine for å logge deg på MySony.
       
    • Hvis du har opprettet en Sony-konto tidligere og ikke bekreftet den via e-post i løpet av den oppgitte tidsrammen (72 timer), kan du ikke bruke den kontoen. Husk at dette gjelder for alle tjenestene fra Sony. Logg deg på denne ubekreftede kontoen, send aktiverings-/bekreftelseskoblingen på nytt og aktiver kontoen din via e-post.
       

    Trinn 2: Bruk funksjonen Glemt passordet

    Du kan tilbakestille passordet ved å prøve følgende alternativer for tilbakestilling av passord:

    1. Oppgi fødselsdatoen du har registrert
    2. Svar på sikkerhetsspørsmålet
    3. Mobilbekreftelse (slik aktiverer du to trinns bekreftelse)

    Når du har utført trinnene, mottar du en kobling for å tilbakestille passordet ditt. Hvis du ikke har mottatt noen e-post, kan du sjekke søppelpostmappen.
    Ellers kan du prøve å sende koblingen på nytt eller vente i 24 timer og prøve på nytt.

    Merk: Systemet ber deg umiddelbart om å ta kontakt med kundestøtte hvis ett av de tre alternativene slår feil. Husk at du likevel kan forsøke de andre alternativene.

     

    MySony-kontoen er låst

    Det maksimale antallet mislykkede påloggingsforsøk er nådd. Kontoen låses i 120 minutter for å ivareta sikkerheten.

    Når du har ventet i 120 minutter, må du passe på at Caps Lock eller Num Lock på tastaturet ikke påvirker måten du skriver inn passordet på.
    Du kan også tilbakestille passordet ved hjelp av funksjonen Glemt passordet.

     

    Slik endrer du en MySony-konto

    Slik endrer du kontoinformasjon (e-post, passord og adresse)

    • Logg på MySony-kontoen din
    • Gå til [My Account Details] (Min kontoinformasjon)
    • Der kan du oppdatere de feltene du ønsker.

     

    Jeg vil slette MySony-kontoen min

    Vi syns det er leit at du vil forlate oss, men du kan slette kontoen din ved å utføre følgende trinn:

    • Logg på MySony-kontoen din
    • Klikk på [My Account Details] (Min kontoinformasjon)
    • Bla ned til bunnen av siden, og velg [Remove account] (Slett konto)

     

    Slik knytter du MySony til andre kontoer fra Sony

    Hvis du har opprettet en konto for en annen tjeneste fra Sony, kan du logge på MySony med den andre kontoinformasjonen. Da mottar du en melding som spør om du vil oppgradere kontoen din. Du kan bli bedt om å oppgi flere opplysninger før du kan fullføre oppgraderingen. Når du har opprettet en MySony-konto, kan du bruke den kontoen til å logge deg på andre tjenester fra Sony.

    Du kan knytte sammen kontoer fra følgende nettjenester fra Sony Group:

    Tjenester som er tilgjengelige fra Sony Europe:

    • MySony
    • Nettsamfunnet til Sony

    Tjenester som er tilgjengelige fra andre selskaper innen Sony Group:

    • Xperia Lounge
    • Xperia Store
    • SonyMobile.com
    • MyAccount
    • Developer World
    • PlayStation™ Network
    • PlayStation™ Plus
    • PlayStation™ Video
    • PlayStation™ Music
    • PlayStation™ Now
    • PlayStation™ Vue

     

    Hvordan aktiverer jeg to trinns bekreftelse?

    1.  Logg deg på MySony, velg [My Account] (Min konto), og bla deg ned til [Change Other Security Details] (Endre andre sikkerhetsopplysninger).
    2. Velg [2 Step Verification] (To trinns bekreftelse) (nederst på siden), og velg [Edit] (Rediger).
    3. Skriv inn telefonnummeret ditt.
    4. Du mottar en sekssifret kode for å aktivere to trinns bekreftelse.

    Backupkoder

    Hvis du ikke mottar koden for to trinns bekreftelse av en eller annen grunn, kan du fortsatt logge deg på med en backupkode. Du mottar ti koder, og hver av disse kan du bare bruke én gang.

     

    Hva skal jeg gjøre dersom jeg ikke finner produktet jeg vil registrere?

    1. Først må du forsikre deg om at produktet du ønsker å registrere, er et Sony Electronics-produkt (dette omfatter TV-, lyd- og fotoprodukter). Hvis du har en enhet fra Sony Mobile (Xperia) eller et produkt fra Sony Professional, kan du gå til en av følgende sider:
    1. Hvis du er sikker på at produktet er fra Sony Electronics, og du har skrevet inn produktnavnet manuelt, men ikke finner det, kan du forsøke å finne det ved å bruke rullegardinmenyen.
       
    2. Hvis du kjøpte kameraet i en annen region enn Europa (f.eks. i Asia/Stillehavsområdet eller i Nord-/Sør-Amerika osv.), kan du gå til den aktuelle regionens nettsted for å registrere produktet ditt. Produkter som er kjøpt utenfor Europa, kan for tiden ikke registreres på MySony. Vi beklager ulempene dette medfører.
    1. Hvis de to første alternativene ikke hjelper, kan det hende at produktet ditt ikke er i databasen vår. Ta kontakt med oss for å bekrefte dette.