Artikkel-ID : 00275453 / Sist endret : 09.03.2022

Ny programvareoppdatering tilgjengelig: løsning for uskarpe eller pikselerte TV-bilder (februar 2022)

    Problemer med sporadisk pikselering eller uskarphet er løst

    I februar 2022 begynte Sony å rulle ut en ny programvareoppdatering som løser problemer med sporadisk pikselering eller uskarphet (også kjent som makroblokkering) under TV-titting med en CI+-modul. Hvis du noen ganger kan se enkeltvise firkantede piksler på TV-skjermen, følger du fremgangsmåten i denne artikkelen for å skaffe deg den nye programvareoppdateringen.

    Merk: Programvareoppdateringen rulles ut gradvis, og det nøyaktige tidspunktet kan variere avhengig av TV-modellen.


    Trinn 1: Sjekk de aktuelle TV-modellene

    Piksereleringsproblemet kan oppstå på følgende TV-modeller, spesielt hvis du bruker et CI+-modulsmartkort til å se på TV. Kontroller at TV-en din er inkludert i listen nedenfor:

    • Android TV-er fra Sony fra 2021: X80J-, X81J-, X82J-, X85J-, X89J-, X90J-, X92J-, X93J-, X94J-, X95J-, A80J-, A83J-, A84J-, A90J- og Z9J-serien
    • Android TV-er fra Sony fra 2020: XH90- og XH92-serien

    Hvordan finner jeg ut om jeg bruker en CI+-modul?


    Trinn 2: Oppdater TV-ens programvare

    Du får oppdateringen automatisk hvis innstillingen Automatically check for update (Søk automatisk etter oppdatering) er aktivert på TV-en.

    TIPS: Du kan motta denne programvareoppdateringen så snart den er tilgjengelig for modellen din, ved å følge trinnene nedenfor på TV-en:

    Gå til Settings (Innstillinger) → SystemAbout (Om) → System Software update (Systemprogramvareoppdatering) → Software update (Programvareoppdatering).
     

    Du kan også laste ned oppdateringen ved hjelp av en USB-minnepinne.