Artikkel-ID : 00242416 / Sist endret : 28.08.2020

Telefonen min slås ikke på

    Hvis enheten din ikke reagerer når du prøver å slå den på, kan du prøve følgende fremgangsmåte i rekkefølgen trinnene står oppført. Bekreft etter hver handling om problemet ble løst før du prøver den neste.

    • La enheten få nok tid til å starte. Hold nede strømknappen til enheten vibrerer, og slipp knappen. Det kan ta opptil ti sekunder før enheten vibrerer.
    • Kontroller at enheten er ladet. Hvis batteriet er helt tomt, kan det ta opptil 30 minutter før enheten reagerer på ladingen. I løpet av denne perioden vil skjermen forbli mørk og ikke vise ladeikonet. Merk også at det kan ta opptil fire timer for et utladet batteri å bli fulladet.
    • Hvis du har problemer med å lade enheten din, starter du med å kontrollere at du bruker en original Sony-lader og en USB-kabel beregnet på lading av enheten din. Forsøk å lade enheten med en annen USB-kabel koblet til USB-porten på en datamaskin. Hvis enheten starter å lade, kan det være et tegn på at det er feil på laderen.
    • Hvis det er et minnekort i enheten, tar du det ut og starter enheten på nytt. Hvis problemet blir løst av at du fjernet minnekortet, kan det være feil på det. I så tilfelle må du skaffe et nytt SD-kort for enheten din.
    • Du kan tvinge enheten til å starte på nytt eller slå seg av i situasjoner der den slutter å reagere eller ikke starter på nytt på vanlig måte. Ingen innstillinger eller personlige data blir slettet under en tvunget omstart.

    Slik tvinger du enheten til å starte på nytt eller avslutte 

    Slik slår du på enheten 

    • Hvis fremgangsmåten for tvunget omstart ikke virker, prøv fremgangsmåten for 2-minutters omstart.

    Slik utfører du en tvungen 2-minutters omstart

    • Det anbefales at du sikkerhetskopierer og synkroniserer viktige data med en Google-konto.
    • Bruk Xperia Companion-dataprogrammet til å utføre en programvarereparasjon for å tilbakestille enheten din. Vær oppmerksom på at alle data slettes fra enheten når du utfører en programvarereparasjon. Innhold som du har lagret på et eksternt SD-kort, som for eksempel bilder, videoer og musikk, slettes ikke.

    Slik sikkerhetskopierer du dataene ved hjelp av en datamaskin 

    Slik sikkerhetskopierer og synkroniserer du apper, telefoninnstillinger og anropslogg 

    Slik reparerer du enhetsprogramvaren ved hjelp av Xperia Companion 

    Merk! Hvis du har prøvd følgende trinn, og problemet fremdeles ikke er løst, kan det hende du må bestille en reparasjon.