Artikkel-ID : 00253749 / Sist endret : 18.11.2020

Slik feilsøker du problemer med kontinuerlig omstart av Android-TV-er fra Sony fra 2020

    Hvis en kunde ikke bruker HbbTV og stadig opplever dette problemet etter å ha forsøkt å utføre trinnene i artikkelen, ber du kunden om å deaktivere HbbTV.

    Starter Android-TV-en din fra Sony fra 2020 kontinuerlig på nytt?

    Hvis Android-TV-en din fra Sony starter kontinuerlig på nytt eller med andre ord sitter fast i en evig omstartsspiral, må du kanskje utføre en tvungen tilbakestilling til fabrikkinnstillingene.

    Det kontinuerlige omstartsproblemet kan oppstå når TV-programvaren krasjer etter en fastvareoppdatering, slik at du ikke får utført en normal tilbakestilling til fabrikkinnstillingene.

    Hvis TV-en starter på nytt kontinuerlig, viser den følgende oppstartsskjerm:

    Marshmallow-omstart

    Slik utfører du en tvungen tilbakestilling til fabrikkinnstillingene med TV-knappene

    ADVARSEL: En tvunget tilbakestilling til fabrikkinnstillingene sletter alle tilpassede innstillinger på TV-en, inkludert nedlastede apper, systemdata, kanalsortering og trådløse nettverksinnstillinger. Demodata for forhandlere ZH8 -modeller blir også slettet fra det interne minnet. Hvis du har tilgang til TV-menyen, utfører du en tilbakestilling til fabrikkinnstillingene i stedet.

    Før du starter en tvungen tilbakestilling til fabrikkinnstillingene

    • Det kan være nødvendig med to personer.
    • Plasseringen av knappene varierer avhengig av TV-modellen.
    • Når du har utført den tvungne tilbakestillingen til fabrikkinnstillingene, kan du kanskje gjenopprette noen av appens data hvis apper er synkronisert med Google™-kontoen din. Trinnene for å synkronisere apper varierer avhengig av TV-menyalternativene:
      • HOME (Hjem)Settings (Innstillinger)Device Preferences (Enhetsinnstillinger) eller Accounts & Sign-In (Kontoer og pålogging)GoogleChoose synced apps (Velg synkroniserte apper) → Velg elementene du vil synkronisere med kontoen → Sync now (Synkroniser nå).
      • HOME (Hjem)Settings (Innstillinger)GoogleVelg synkroniserte apper i Sync (Synkroniser) → Velg elementene du vil synkronisere med kontoen → Sync now (Synkroniser nå).
      • HOMESettings (Innstillinger)Personal (Personlig)GoogleVelg synkroniserte apper i Sync (Synkroniser) → Velg elementene du vil synkronisere med kontoen → Sync now (Synkroniser nå).

    Slik utfører du en tvungen tilbakestilling til fabrikkinnstillingene

    Finn først ut hvor mange knapper det er på TV-en din. Du kan bruke denne koblingen for å finne ut hvor TV-knappene er plassert.

    1. Bare én knapp på TV-en: Knappen (av/på) er plassert på undersiden på midten eller venstre side av TV-en når den ses forfra.
    2. Tre knapper på TV-en: Knappene er plassert enten på høyre eller venstre side av TV-en eller på baksiden, avhengig av modellen.

    Hvis du ikke finner knappene på TV-en, kan du se i bruksanvisningen for TV-en. Brukanvisninger finner du på din modells kundestøtteside.


    Følg instruksjonene i henhold til hvor mange knapper det er på TV-en din.

    Type A: TV-modellen din har bare én knapp

    Type B: TV-modellen din har tre knapper


    Jeg har utført en tvungen tilbakestilling til fabrikkinnstillingene, men jeg får ikke utført satellittsøk

    Hvis du har problemer med satellittsøk etter å ha utført en tilbakestilling til fabrikkinnstillingene, kan du lese veiledningen vår for satellittsøk eller se denne videoen:

    Hvis du fremdeles ikke får søkt, kan du kontakte oss.